12 joulukuuta 2022

Kaisla, tontut näkee kyllä!

Rakas Joulupukki,

Nyt olis pieni ongelma, saatoin eilen olla ehkä hiukan tuhma. 

Aamulla ensin akvaarion päältä vahingossa tipahti yksi kasvi (siis akvaarion päällinenhän ei ole "kiellettyä" aluetta silloin kun kukaan ei näe, eihän?). Mamma heräsi siihen räsähdykseen ja oli aika nyrpeä kun multa, kasvi ja suojaruukunsirpaleet oli levinneet pitkin mattoa ja  lattiaa, ja se ruukku oli kuulemma vielä mamman lempijoulupurkki, eikä niitä enää ole myynnissä missään. Mamma uhkaili jotta vie minut metsään ja hylkää hankeen, tai vähintäänkin lukitsee loppuvuodeksi komeroon, mutta kyllähän mä tiedän ettei se niin kuitenkaan tee, kun minä olen niin söpö ja suloinen.

Mut sitten vielä samana päivänä kaadoin pari kertaa sen kivan mutta huteran joulukiipeilypuun joka juuri pystytettiin (mitä se haittaa kun ei siinä vielä ole edes koristeita, mamma mutisee jotain siedätyksestä), ja taisin vielä vähän nakerrella rönsyliljaa kun normaalikiipeilypuu oli siirretty sen viereen tuon joulukiipeilypuun tieltä (onko se nyt mun syy jos se on siinä just kuonon edessä...). Ja siinä vaiheessa mamma sanoi jotain ihan kamalaa, että tähän aikaan vuodesta ei kyllä kauheasti kannattaisi kolttosia tehdä, kun on jotain tonttuja liikkeellä ja tuhmat kissat voi jäädä ilman jouluherkkuja ja lahjoja. 

Mut eihän nyt niin sentään voi käydä, eihän? Olenhan mä ainakin puolet ajasta melkein kiltti? Ja ihan aina söpö? Auttaisko jos mä menisin vaikka vähäksi aikaa sinne komeroon, siellä on oikeastaan ihan kivaakin?

t: Kaisla 1v ja melkein 5kk

p.s. Lahjaksi voisin sitten ottaa ainakin jauhelihaa ja possunsydäntä ja paljon kuivakananameja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti